הם אכלו תפוחי אדמה מדי יום במשך אלפי שנים, וזה מה שקרה להם
14/08/2026-10:40 14/08/2026-10:45 חדשות חמל דיווח
תפוחי אדמה נחשבים כיום לאחד המזונות הנפוצים בעולם, אבל עבור תושבי הרי האנדים שבדרום אמריקה מדובר במזון שהיה חלק מהחיים במשך אלפי שנים. כעת מחקר חדש מציע שהקשר הזה בין האדם לתפוח האדמה עשוי להיות עמוק הרבה יותר ממה שחשבנו: הוא אולי השאיר חותם גם ב-DNA האנושי. חוקרים מאוניברסיטת UCLA ומאוניברסיטת באפלו מצאו כי בני עמים ילידיים בפרו נושאים מספר גבוה במיוחד של עותקים של הגן AMY1, הקשור לעיכול עמילן. לפי החוקרים, הברירה הטבעית עשויה הייתה להעדיף לאורך הדורות אנשים שנשאו מספר גדול יותר של עותקים של הגן, לאחר שתפוחי האדמה הפכו למרכיב מרכזי בת* באזור. הממצאים, שפורסמו בכתב העת Nature Communications, מספקים לדבריהם עדות חריגה בעוצמתה לכך ששינויים בת* יכולים להשפיע על האבולוציה האנושית.
סיכום מאמר"תפוחי אדמה: הקשר הסודי של האדם למזון העתיק" תפוחי אדמה הם מזון נפוץ בעולם, אבל לתושבי הרי האנדים בדרום אמריקה, הם היו חלק מהחיים במשך אלפי שנים. מחקר חדש מציע שהקשר הזה בין האדם לתפוח האדמה עשוי להיות עמוק הרבה יותר ממה שחשבנו. חוקרים מאוניברסיטת UCLA ומאוניברסיטת באפלו מצאו כי בני עמים ילידיים בפרו נושאים מספר גבוה במיוחד של עותקים של הגן AMY1, הקשור לעיכול עמילן. הממצאים, שפורסמו בכתב העת Nature Communications, מספקים עדות חריגה לכך ששינויים בת* יכולים להשפיע על האבולוציה האנושית.תוכן זה נוצר על ידי בינה מלאכותית.