פסח שני: מדוע הספרדים מברכים על המצה 'מזונות' ולא 'המוציא'? • צפו
30/04/2026-16:00 30/04/2026-16:00 חדשות כיכר השבת דיווח
• "סדר הלכה": לפינות הקודמות - לחצו כאן
סיכום מאמרבפסח שני, הנחגג ב-14 באייר, הספרדים נוהגים לברך על המצה 'מזונות' ולא 'המוציא'. הסיבה לכך נעוצה במחלוקת הלכתית בין הפוסקים. לדברי הרב עובדיה יוסף, ביום טוב שחל בשבת, יש להקל בברכת 'המוציא' על מנת שלא להוציא את השבת מחוץ לגדרה. הספרדים נוהגים כדבריו, ולכן בברכת המזון בפסח שני, הם מברכים 'מזונות' ולא 'המוציא'. לעומתם, האשכנזים נוהגים לברך 'המוציא' גם בפסח שני. ההבדל בין המנהגים נובע מהשוני בהבנת הפוסקים את ההלכה. פסח שני הוא יום טוב שנחגג בקרב היהודים, והוא מסמל את האפשרות לקיים את מצוות הפסח גם למי שלא הצליח לעשות זאת בפסח הראשון. המצות בפסח שני הן חלק בלתי נפרד מהחג, והברכות עליהן מהוות חלק חשוב מההלכה.