פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

הספינה פנורמיטיס עם החיטה הגנובה מאוקראינה עזבה את נמל חיפה

30/04/2026-18:39 30/04/2026-18:40 חדשות עכשיו 14 דיווח

הספינה פנורמיטיס עם החיטה הגנובה מאוקראינה עזבה את נמל חיפה
לאחר ימים של מתיחות שיא וחילופי האשמות חריפים בין ירושלים לקייב, הספינה הרוסית שחשודה בהובלת תבואה אוקראינית גנובה לא תפרוק את מטענה בישראל • היבואן הישראלי "צנציפר" הודיע על דחיית המטען והבהיר: "נאלצים לסרב בשיא הסערה" • שר החוץ האוקראיני סיביהה: "ז
סיכום מאמר
הספינה הרוסית פנורמיטיס, שנחשדה בהובלת חיטה אוקראינית גנובה, עזבה את נמל חיפה לאחר ימים של מתיחות בין ישראל לאוקראינה. היבואן הישראלי "צנציפר", שהזמין את המטען, הודיע על ביטול העסקה ועל סירוב לקבל את החיטה, עקב החשדות לגניבתה. שר החוץ האוקראיני, דמיטרו סיביהה, גינה את ישראל על כך שלא פעלה נחרצות נגד הספינה הרוסית. הספינה עזבה את הנמל לאחר שהות של מספר ימים, במהלכם התנהל ויכוח חריף בין ישראל לאוקראינה על הטיפול בספינה ובמטענה. היצוא והמסחר בתבואה נפגעו מהפרשה, והיא עוררה מתיחות בין המדינות. הספינה פנורמיטיס הפליגה מנמל ברג'נסק שבאוקראינה, והחשדות התעוררו עקב נסיבות היציאה והיעד שלה.

עוד מאמרים בנושא