פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

טראמפ: ״אעלה את המכסים על האיחוד האירופי עבור כלי רכב״

01/05/2026-19:00 01/05/2026-19:05 חדשות חמל דיווח

טראמפ: ״אעלה את המכסים על האיחוד האירופי עבור כלי רכב״
טראמפ: “אני שמח להודיע כי, בהתבסס על כך שהאיחוד האירופי אינו עומד בהסכם הסחר שעליו סיכמנו במלואו, בשבוע הבא אעלה את המכסים המוטלים על האיחוד האירופי עבור מכוניות ומשאיות המיובאות לארצות הברית. המכסים יועלו ל־25%. מובן ומוסכם לחלוטין כי אם ייצרו מכוניות ומשאיות במפעלי ייצור בתוך ארצות הברית – לא יוטל כל מכס. מפעלי רכב ומשאיות רבים נמצאים כיום בשלבי הקמה, עם השקעות של למעלה מ־100 מיליארד דולר – שיא בהיסטוריה של תעשיית ייצור הרכב והמשאיות. מפעלים אלה, שיאוישו על ידי עובדים אמריקאים, ייפתחו בקרוב — מעולם לא נראה דבר כמו מה שמתרחש כיום באמריקה״
סיכום מאמר
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי בכוונתו להעלות את המכסים על כלי רכב המיובאים לארצות הברית מהאיחוד האירופי. המכסים צפויים לעלות ל-25% בשבוע הבא, זאת לאחר שטראמפ טען כי האיחוד האירופי אינו עומד בהסכם הסחר שנחתם בין הצדדים. טראמפ הדגיש כי מפעלים שיייצרו כלי רכב בתוך ארצות הברית לא יוטלו במכס, וכי השקעות של למעלה מ-100 מיליארד דולר הושקעו במפעלי רכב חדשים. צעד זה מהווה חלק מהמאמצים של טראמפ להגן על התעשייה האמריקאית ולטפח את הכלכלה המקומית. ההחלטה צפויה להשפיע על יחסי הסחר בין ארצות הברית לאיחוד האירופי ועל תעשיית הרכב העולמית. טראמפ הדגיש כי העלאת המכסים תעודד ייצור מקומי ותיצור מקומות עבודה חדשים עבור עובדים אמריקאים. ההחלטה צפויה להתנגד על ידי האיחוד האירופי.

עוד מאמרים בנושא