פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

הפיכה שקטה בטהראן: המנהיג העליון הפך לסמל, הכוח עבר לגנרלים יוני בן מנחם, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון,

04/05/2026-13:01 04/05/2026-13:05 חדשות טלגרם חדשות 301 דיווח

הפיכה שקטה בטהראן: המנהיג העליון הפך לסמל, הכוח עבר לגנרלים

יוני בן מנחם, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון,
הפיכה שקטה בטהראן: המנהיג העליון הפך לסמל, הכוח עבר לגנרלים יוני בן מנחם, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, מציג תמונת מצב חריגה באיראן: “הכוח האמיתי כבר לא בידי המנהיג העליון, אלא בידי משמרות המהפכה”. לדבריו, מוג׳תבא ח׳אמנאי מתפקד בפועל כ“חותמת גומי”, בעוד שהגנרלים הם אלה שקובעים את המדיניות הביטחונית והמדינית. בן מנחם מזהיר מהכיוון החדש: “בקצב הזה איראן עלולה להפוך לצפון קוריאה. מדינת ביטחון קשוחה יותר, אגרסיבית יותר, ופחות צפויה. ובינתיים, למרות הלחץ מבחוץ, המשטר לא מתפרק, הוא פשוט משנה צורה”. 👈 לקריאה המלאה
סיכום מאמר
הפיכה שקטה מתרחשת באיראן, כאשר הכוח עובר מידי המנהיג העליון, עלי חמינאי, לידי משמרות המהפכה והגנרלים. לפי יוני בן מנחם, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, המנהיג העליון הפך לסמל, בעוד שמוג'תבא ח'אמנאי, בנו, מתפקד כ"חותמת גומי" המאשרת את החלטות הגנרלים. הכוח האמיתי נמצא בידי משמרות המהפכה, שקובעים את המדיניות הביטחונית והמדינית של איראן. בן מנחם מזהיר כי איראן עלולה להפוך למדינת ביטחון קשוחה ואגרסיבית יותר, בדומה לצפון קוריאה. למרות הלחץ הבינלאומי, המשטר האיראני לא מתפרק, אלא משנה צורה. השינוי במאזן הכוחות באיראן מעורר דאגה מהעתיד לבוא, כאשר המדינה עלולה להפוך לפחות צפויה ויותר מסוכנת. איראן ממשיכה להתמודד עם אתגרים פנימיים וחיצוניים.

עוד מאמרים בנושא