פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

"איראן “הפרה לחלוטין” את הפסקת האש באמצעות התקיפות"

04/05/2026-21:35 04/05/2026-21:40 חדשות חמל דיווח

"איראן “הפרה לחלוטין” את הפסקת האש באמצעות התקיפות"
איראן “הפרה לחלוטין” את הפסקת האש באמצעות התקיפות שלה נגד כלי שיט במצרי הורמוז ובאיחוד האמירויות, כך אמר הסנאטור לינדזי גרהאם (המקורב לטראמפ) בריאיון בוול סטריט ג׳ורנל לפני זמן קצר הוא הוסיף כי פעולותיה של טהראן מצדיקות תגובה צבאית אמריקאית “גדולה, חזקה, כואבת וקצרה”. בן בריתו הקרוב של טראמפ אמר כי קיימת “הצדקה ברורה להכות באיראן בעוצמה כדי לצמצם עוד את יכולותיה ואת הפגיעה בחופש השיט, וכן את הנזק שהיא גורמת לאזור”. גרהאם ציין כי ההחלטה על הצעד הבא נתונה לנשיא טראמפ, כולל השאלה האם להמשיך במשא ומתן הגרעיני עם טהראן. עוד הוסיף: “הפעולות של היום אינן עולות בקנה אחד עם משטר שמבקש פתרון דיפלומטי.”
סיכום מאמר
הסנאטור לינדזי גרהאם, מקורבו של הנשיא טראמפ, האשים את איראן בהפרה מוחלטת של הפסקת האש באמצעות התקיפות שלה נגד כלי שיט במצרי הורמוז ובאיחוד האמירויות. גרהאם ציין כי פעולותיה של טהראן מצדיקות תגובה צבאית אמריקאית "גדולה, חזקה, כואבת וקצרה". לדבריו, קיימת הצדקה ברורה לפעול נגד איראן כדי לצמצם את יכולותיה ואת הפגיעה בחופש השיט. גרהאם הוסיף כי ההחלטה על הצעד הבא נתונה לנשיא טראמפ, כולל האפשרות להמשיך במשא ומתן הגרעיני עם טהראן. הוא הדגיש כי הפעולות של איראן אינן תואמות משטר המבקש פתרון דיפלומטי. גרהאם תמך בתגובה צבאית חזקה נגד איראן, וציין כי זו הדרך לצמצם את יכולותיה ולהביא ליציבות באזור. התבטאויותיו של גרהאם משקפות את המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לאיראן.

עוד מאמרים בנושא