תספורת אחרי ל"ג בעומר: האם חייבים ליטול ידיים שלוש פעמים בכלי? • צפו
07/05/2026-16:00 07/05/2026-16:00 חדשות כיכר השבת דיווח
• "סדר הלכה": לפינות הקודמות - לחצו כאן
סיכום מאמרל"ג בעומר הוא מועד חשוב בחודש אייר, ובו נהוג לקיים תספורת לילדים בפעם הראשונה. אחת השאלות הנפוצות בקרב ההורים היא האם יש חיוב ליטול ידיים שלוש פעמים בכלי לפני התספורת. לפי ההלכה, ישנה מחלוקת בין הפוסקים בנוגע לחיוב זה. יש הסוברים כי יש ליטול ידיים שלוש פעמים בכלי, בדומה ליטול ידיים אחרי הקימה משינה, ואילו אחרים סוברים כי אין חיוב כזה. בפועל, נהוג בקהילות רבות ליטול ידיים לפני התספורת, אך לא תמיד שלוש פעונים בכלי. הורים רבים פונים לשאול רבנים ופוסקים בנושא, על מנת לקבל הדרכה ברורה. בסופו של דבר, חשוב להכיר את המנהגים וההלכות הקשורים לתספורת ל"ג בעומר, ולהתאים את הפעולות למסורת ולנוהג המקובל. בכך, יוכלו ההורים לקיים את החגיגה בצורה מכובדת ומתאימה.