פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

In the 1979 hostage crisis, why did Iran free 10 Black Americans before the others?

12/05/2026-14:00 12/05/2026-14:06 חדשות The Guardian דיווח

In the 1979 hostage crisis, why did Iran free 10 Black Americans before the others?
Sgt James Hughes was one of the hostages released
סיכום מאמר
בשנת 1979, במהלך משבר בני הערובה באיראן, אירע אירוע חריג כאשר 10 אמריקאים שחורים שוחררו מהשבי לפני האחרים. סמל ג'יימס יוז היה אחד מהחטופים המשוחררים. השאלה שנשאלה היא מדוע איראן בחרה לשחרר את האמריקאים השחורים לפני האחרים. הסיבה לכך נעוצה בשילוב של גורמים פוליטיים ודיפלומטיים. ממשלת איראן, שהייתה נתונה ללחץ בינלאומי, בחרה לשחרר את האמריקאים השחורים כמחווה פוליטית. בנוסף, גורמים איראנים טענו כי השחרור היה תוצאה של מדיניות אנטי-גזענית. המשבר, שהחל בנובמבר 1979, נמשך 444 ימים והיה לאחד האירועים הבולטים בתולדות יחסי איראן-ארצות הברית. שחרורם של 10 האמריקאים השחורים היה אירוע משמעותי במהלך המשבר, והוא ממשיך לעורר עניין ודיון עד היום. שחרור החטופים השחורים היה חלק מהתהליך הדיפלומטי שהוביל לבסוף לשחרור כל החטופים.

עוד מאמרים בנושא