פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

מזכ״ל החיזבאללה נעים קסאם, נגע בידיוק בנקודה העקרונית השיעית בנאומו. הוא דיבר בהקשר של פירוק חיזבאללה מנשקו ואמר: ״ת

24/05/2026-19:40 24/05/2026-19:46 חדשות טלגרם חדשות 301 דיווח

מזכ״ל החיזבאללה נעים קסאם, נגע בידיוק בנקודה העקרונית השיעית בנאומו.

 הוא דיבר בהקשר של פירוק חיזבאללה מנשקו ואמר: 

״ת
מזכ״ל החיזבאללה נעים קסאם, נגע בידיוק בנקודה העקרונית השיעית בנאומו. הוא דיבר בהקשר של פירוק חיזבאללה מנשקו ואמר: ״תבינו, בערבית הפשוטה, פירוק הנשק פירושו השמדה וזה בלתי ניתן לקבלה.״ כולנו שומעים ורואים את ההתפתחויות האחרונות באיראן, על ה״הסכם״ שעוד רגע נחתם, אך, מה לא מופיעה ב״הסכם״ או לפחות לא באופן חד? התפרקות מהגרעין. 👆 זו ה נ ק ו ד ה שעליה יקום ויפול דבר. בהסכם המוצע, ישנן הסכמות כלליות על טיוטות להמשך השיחות, ובזמן זה, כשההסכם כלל לא מתעסק בעיקר (הגרעין), בכירי משמרות המהפכה אומרים בזה אחר זה: לא נוותר על הגרעין. בעצם, משה״מ לא יסכימו לוותר על מפעל חייהם (הגרעין), ואף דאגו להתבטא כך בכל הזדמנות אפשרית, ובמיוחד, לא למדינות מערביות כמו ישראל וארה״ב. צריך להבין, מבחינת משה״מ התפרקות מהגרעין זו השמדה והתאבדות, לא פחות. בתודעתם, אף מדינה מערבית לא תוכל להביא להשמדתם, בכל מחיר. וזו- זו הנקודה! בראיה איסלמסטית, התפרקות חיזבאללה מנשקו, והתפרקות משה״מ מהגרעין, זה היינו הך. יאיר גולדבלט 301 העולם הערבי בטלגרם t.me
סיכום מאמר
מזכ"ל החיזבאללה, נעים קסאם, התייחס בנאומו לסוגיית פירוק הארגון מנשקו, וקבע כי מדובר ב"השמדה" בלתי קבילה. הצהרה זו מדגישה את העמדה השיעית בנושא, המשותפת לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה באיראן. ההתפתחויות האחרונות באיראן, הקשורות להסכם הגרעין, מעלות שאלות לגבי כוונותיה האמיתיות של המדינה. בכירי משמרות המהפכה מדגישים כי לא יוותרו על תוכנית הגרעין, ורואים בה התפרקות מהגרעין "השמדה" ו"התאבדות". מבחינתם, שמירה על הגרעין חיונית לקיומה של המדינה. באופן דומה, חיזבאללה רואה בפירוק מנשקו איום על קיומו. שתי הישויות רואות בוויתור על הנשק הגרעיני או על הנשק בכלל, איום על עצם קיומן, והן נחושות לשמור על יכולותיהן הצבאיות. הבנת עמדה זו חיונית להבנת הדינמיקה האזורית והאיומים הפוטנציאליים.

עוד מאמרים בנושא