ימים אחרי הקמתה: ארה"ב הטילה סנקציות על "רשות מצר המפרץ הפרסי"
28/05/2026-12:48 28/05/2026-12:50 מקומי JDN דיווח
משרד האוצר האמריקאי הכריז אמש (רביעי) על הטלת סנקציות על "רשות מצר המפרץ הפרסי" – גוף ממשלתי איראני חדש שהקים משמרות המהפכה במטרה לגבות תשלומי מעבר בלתי חוקיים מכלי שיט המבקשים לעבור במצר הורמוז. הסנקציות הוטלו מכוח צו נשיאותי 13224 בתחום מאבק הטרור.
סיכום מאמרארה"ב הטילה סנקציות על "רשות מצר המפרץ הפרסי", גוף ממשלתי איראני חדש שהוקם על ידי משמרות המהפכה. הרשות הוקמה במטרה לגבות תשלומי מעבר בלתי חוקיים מכלי שיט העוברים במצר הורמוז, נתיב שיט אסטרטגי חשוב. משרד האוצר האמריקאי הודיע על הסנקציות, שהוטלו מכוח צו נשיאותי 13224 בנושא מאבק בטרור. הסנקציות הן חלק ממאמץ אמריקאי להיאבק בפעילות בלתי חוקית של איראן באזור. מצר הורמוז הוא נתיב שיט קריטי ליצוא נפט מהמפרץ הפרסי, והפעלת לחץ עליו עלולה להשפיע על שוק האנרגיה העולמי. הסנקציות האמריקאיות הן צעד נוסף במאמץ להיאבק בהתנהלות הבלתי חוקית של איראן באזור. ההחלטה מדגימה את המחויבות של ארה"ב לביטחון האזור ולשמירה על חופש השיט. הסנקציות צפויות להשפיע על פעילותה של הרשות החדשה.