אוקראינה: כטב"ם פגע במבנה טורבינה בתחנת הכוח הגרעינית
31/05/2026-02:16 31/05/2026-02:20 חדשות חמל דיווח
הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית הודיעה היום (ראשון) כי כטב"ם פגע במבנה בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה שבאוקראינה. על פי הדיווח, הפגיעה יצרה חור בקיר המבנה. ראש הסוכנות
סיכום מאמרתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה שבאוקראינה נפגעה בכטב"ם, על פי דיווח הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית. הכטב"ם פגע במבנה טורבינה ולא במבנה הכור עצמו, אך עדיין מדובר באירוע חמור. הפגיעה יצרה חור בקיר המבנה, אך לא גרמה לנזק משמעותי בציוד. הסוכנות קראה לצדדים להימנע מפעולות שעלולות לסכן את בטיחות התחנה. האירוע מעלה חששות בנוגע לבטיחות תחנות הכוח הגרעיניות באוקראינה, בעיצומם של המתחים בין אוקראינה לרוסיה. הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית ממשיכה לפקח על המצב ולדווח על כל אירוע. תחנת הכוח בזפוריז'יה היא אחת הגדולות באירופה, והאירוע מדגיש את הצורך בשמירה על הבטיחות והיציבות באזור. האירוע נמצא כעת בבדיקה מקיפה.