צעד תקדימי: המדינה תובעת חברות סיעוד ב-1.5 מיליון ש"ח על הפצת פרסומות בבתי החולים
31/05/2026-15:20 31/05/2026-15:21 מקומי JDN דיווח
מדובר בשינוי כיוון במאבק נגד "תעשיית העלונים" הפולשנית בתוך המרכזים הרפואיים הממשלתיים. על פי כתב התביעה, נציגי החברות לא הסתפקו בחלוקה חיצונית, אלא חדרו לתוך מחלקות טיפוליות, הדביקו מודעות על רכוש בית החולים, ואף העזו להיכנס לחדרי חולים – לעיתים אף
סיכום מאמרהמדינה תובעת חברות סיעוד ב-1.5 מיליון ש"ח על הפצת פרסומות בבתי חולים ממשלתיים. התביעה מהווה צעד תקדימי במאבק נגד "תעשיית העלונים" הפולשנית בתוך המרכזים הרפואיים. על פי כתב התביעה, נציגי החברות חדרו למחלקות טיפוליות, הדביקו מודעות על רכוש בית החולים והעזו להיכנס לחדרי חולים. התובעים טוענים כי החברות הפרו את החוק ואת זכויות המטופלים. התביעה באה לאחר שנים של תלונות על התופעה, והיא מהווה ניסיון להחיל סדר ולהגן על זכויות החולים. התיק עשוי לקבוע תקדים חשוב בנושא פרסום בבתי חולים ולהוות צעד חשוב במאבק נגד ניצול חלש ופגיע. התביעה היא חלק ממאמץ רחב יותר להבטיח את זכויות החולים ולהגן עליהם מפני ניצול. היא צפויה לעורר דיון ציבורי בנושא.