פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

הממשלה אישרה את התוכנית להעמדתם לדין של מחבלי הנוחבה

02/06/2026-17:49 02/06/2026-17:50 חדשות חמל דיווח

הממשלה אישרה את התוכנית להעמדתם לדין של מחבלי הנוחבה
בהובלת שר הביטחון, ישראל כ"ץ, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ': הממשלה אישרה את תכנית משרדי האוצר והביטחון להעמדתם לדין של מחבלי הנוחבה, מבצעי טבח ה-7 באוקטובר (׳חוק הנוחבות׳) ע"פ המתווה, שאישרה הממשלה, יוקצו למשרד הביטחון ולצה״ל למעלה מ-1 מיליארד ₪, בין השנים 2029-2026, לצורך מימוש האחריות שהוטלה עליהם להביא לדין את מחבלי הנוחבה. התקציב ישמש להקמת התשתיות הפיזיות הנדרשות ליישום החוק ובכלל זה מתחם בית המשפט, התביעה והמפקדה של צה"ל, עבור גיוס כ"א, עלויות שכר, אחזקה ותחזוקת המבנים, מערכות המחשוב והתקשוב ושירותי שידור, תקשוב, הזנה, רפואה, ניוד וכיו"ב. מערכת הביטחון תחל כעת, עם אישור הממשלה והעמדת התקציב, בכל ההיערכויות הנדרשות לשם קידום ההליכים השיפוטיים למיצוי הדין עם המחבלים. שר הביטחון, ישראל כ”ץ: "כפי שהתחייבנו, אנחנו פועלים להבטיח שכל אחד מהמרצחים, ה*ים והחוטפים שלקחו חלק במתקפת הטרור הרצחנית נגד אזרחי ישראל יישא באחריות מלאה למעשיו. העמדתם לדין היא חובתנו המוסרית והלאומית כלפי הנרצחים, המשפחות השכולות, השורדים, החטופים ובני משפחותיהם וכלפי כל אזרחי ישראל. מדינת ישראל תמצה את הדין עם מבצעי הטבח האכזרי ביותר שבוצע נגד העם היהודי מאז השואה, ותעביר מסר חד וברור לכל אויבינו: מי שטובח, רוצח, * וחוטף אזרחים ישראלים - ישלם את מלוא המחיר". שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מדינת ישראל מחוייבת לעשות דין וצדק עם מי שהעז לאיים על קיומנו ולטבוח באזרחינו. אנחנו מעמידים כעת את מלוא התקציב כדי לקדם את החובה המוסרית הזו וכדי שכל חושבי רעתנו יידעו מה דינם ומה מצפה להם".

עוד מאמרים בנושא