פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

המתיחות נמשכת: ארה"ב תקפה מכלית נפט שהייתה בדרכה לאיראן

03/06/2026-07:32 03/06/2026-07:35 חדשות חמל דיווח

המתיחות נמשכת: ארה"ב תקפה מכלית נפט שהייתה בדרכה לאיראן
פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית הודיע הלילה (שלישי) כי כוחות אמריקניים השביתו מכלית נפט ריקה מדלק שניסתה להגיע לנמל איראני במפרץ הפרסי. לפי ההודעה, המכלית M/T Lexie, הנושאת דגל של רפובליקת בוטסואנה, התעלמה במשך כ-24 שעות מהוראות ואזהרות חוזרות של הכוחות האמריקניים בעת שעשתה את דרכה לעבר האי כ'ארג, מסוף ייצוא הנפט המרכזי של איראן. לאחר שהצוות סירב להיענות להוראות, מטוס אמריקני שיגר טיל הלפייר לעבר חדר המנוע של הספינה והשבית אותה. לפי פיקוד המרכז האמריקני, מאז תחילת המצור הימי על נמלי איראן ב-13 באפריל, הושבתו שש ספינות מסחריות ו-122 כלי שיט נוספים הוסטו ממסלולם. שעות לאחר מכן, גל נוסף של כטב"מים איראניים שניסה לתקוף הלילה כוחות אמריקניים בכווית לא הצליח לפגוע ביעדיו המתוכננים כך לדברי פיקוד מרכז האמריקני. בהודעה שהוציא הפיקוד נכתב כי מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר כלי טיס עוינים והבטיחו כי לא נגרם כל נזק לאנשי צבא אמריקנים או לנכסים אמריקניים.
סיכום מאמר
מתיחות גבוהה במפרץ הפרסי: צבא ארה"ב תקף מכלית נפט בדרכה לאיראן. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית הודיע כי כוחות אמריקניים השביתו מכלית נפט ריקה מדלק שניסתה להגיע לנמל איראני. המכלית, M/T Lexie, התעלמה מהוראות ואזהרות חוזרות של הכוחות האמריקניים במשך כ-24 שעות. לאחר שצוות המכלית סירב להיענות להוראות, מטוס אמריקני שיגר טיל לעבר חדר המנוע והשבית את הספינה. מאז תחילת המצור הימי על נמלי איראן ב-13 באפריל, הושבתו שש ספינות מסחריות ו-122 כלי שיט נוספים הוסטו ממסלולם. איראן הגיבה בניסיון תקיפה של כוחות אמריקניים בכווית באמצעות כטב"מים, אך ניסיון התקיפה נכשל. מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר כלי טיס עוינים ולא נגרם נזק לאנשי צבא אמריקנים או לנכסים אמריקניים. המתיחות בין ארה"ב לאיראן נמשכת.

עוד מאמרים בנושא