צונאמי הפיטורים בהייטק מגיע לאוצר - זה המהלך שסמוטריץ' מתכנן
03/06/2026-20:00 03/06/2026-20:00 חדשות חמל דיווח
מצוקת ענף ההייטק מגיעה למשרד האוצר. על רקע צונאמי הפיטורים, הנובע מהתחזקותו החדה של השקל מול הדולר ומהטלטלה שעובר הענף בעקבות מהפכת הבינה המלאכותית, הקים הערב (רביעי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מיד לאחר נחיתתו מביקור בניו יורק ובוושינגטון, צוות משימה ייעודי שיגבש פתרונות לסיוע לחברות הייטק המתמודדות עם הקשיים הגוברים. ההחלטה התקבלה לאחר שבבוקר נפגשו בכירי האוצר עם נציגי חברות הייטק, שהציגו קושי תזרימי משמעותי בעקבות התחזקות השקל והתריעו מפני השלכותיו על פעילות החברות ועל התעסוקה בענף. לדברי המשתתפים, השילוב בין שחיקת ההכנסות במונחי שקל לבין השינויים הדרמטיים שמביאה עמה הבינה המלאכותית יוצר אתגרים כבדים לחלק מהחברות.