פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

טראמפ: לאיראן נותרו כ-22% מיכולות הטילים והכטב״מים שלה

06/06/2026-01:25 06/06/2026-01:30 חדשות חמל דיווח

טראמפ: לאיראן נותרו כ-22% מיכולות הטילים והכטב״מים שלה
בריאיון ל-NBC טוען נשיא ארה”ב כי המתקפות האמריקניות והישראליות פגעו קשות במערך הצבאי האיראני. “השמדנו לחלוטין את הצבא שלהם”, אמר. לדבריו, וושינגטון יודעת כמעט במדויק כמה טילים נותרו בידי טהרן והיכן הם מאוחסנים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען בריאיון לרשת NBC שישודר ב״פגוש את העיתונות״ ביום א׳ כי איראן איבדה את רוב יכולות הטילים והכטב”מים שלה בעקבות המבצעים הצבאיים נגדה, וכי בידי המשטר נותרו כיום רק כ-21%–22% מהיכולות שהיו לו לפני תחילת המערכה. “אנחנו השמדנו לחלוטין את הצבא שלהם”, אמר טראמפ. “נותרו להם כמה טילים וכמה כטב”מים. אני יודע כמעט בדיוק כמה יש להם, ואנחנו גם יודעים איפה הם נמצאים”. לדברי הנשיא, ארצות הברית מחזיקה במידע מדויק על אתרי האחסון של הטילים והכטב”מים האיראניים וכן על מפעלי הייצור שלהם: “אנחנו יודעים איפה מפעלי הכטב”מים שלהם. רוב המפעלים האלה הושמדו. רוב משגרי הכטב”מים הושמדו. רוב אתרי ייצור הטילים הושמדו”, אמר. עם זאת, טראמפ הדגיש כי איראן עדיין מחזיקה ביכולת מסוימת להמשיך ולפעול צבאית: “הם עדיין מחזיקים ביכולת. יש להם כמה טילים ויש להם כמה כטב”מים”, אמר, לפני שהעריך כי נותרו להם “בערך 21% או 22%” מהיכולות שהיו ברשותם לפני התקיפות. בריאיון התייחס טראמפ גם למגעים המתמשכים מול איראן בנושא הגרעין וטען כי המשטר האיראני נמצא במצב חסר תקדים של חולשה: “הם מעולם לא חשבו שיגיעו למצב שבו הם כמעט נערפו לחלוטין”, אמר. “הם היו רגילים במשך 47 שנה לעשות כל מה שהם רוצים”. טראמפ שב ותקף את הסכם הגרעין מתקופת הנשיא ברק אובמה, ה-JCPOA, וטען כי מדובר היה ב”נתיב ישיר לנשק גרעיני”. לדבריו, אילולא החליט לבטל את ההסכם בקדנציה הראשונה שלו, איראן הייתה מחזיקה כבר לפני שנים בנשק גרעיני: “ההסכם הזה היה שקול למתן נשק גרעיני לאיראן”, אמר. “זה היה הסכם נורא”. כשנשאל מדוע לא הצליח להשיג הסכם חדש מיד לאחר פרישת ארצות הברית מההסכם המקורי, השיב כי מדובר בתהליך ארוך ומורכב: “האנשים האלה פועלים כך כבר 47 שנה”, אמר. “אני במלחמה רק שלושה חודשים, וכולם שואלים מתי כבר ננצח”.
סיכום מאמר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טען בריאיון ל-NBC כי המתקפות האמריקניות והישראליות פגעו קשות במערך הצבאי האיראני, והשמדו את רוב יכולות הטילים והכטב"מ של איראן. לדבריו, לאיראן נותרו כיום רק כ-22% מיכולותיה הצבאיות. טראמפ אמר כי וושינגטון יודעת כמעט במדויק כמה טילים וכטב"מים נותרו בידי טהרן, ואף היכן הם מאוחסנים. הוא הדגיש כי ארצות הברית מחזיקה במידע מדויק על אתרי האחסון ומפעלי הייצור של הטילים והכטב"מים האיראניים. טראמפ תקף את הסכם הגרעין מתקופת הנשיא ברק אובמה, וטען כי מדובר היה ב"נתיב ישיר לנשק גרעיני". הוא טען כי אילולא ביטל את ההסכם, איראן הייתה מחזיקה בנשק גרעיני כבר לפני שנים. טראמפ הדגיש כי המשא ומתן עם איראן הוא תהליך ארוך ומורכב, וכי הוא נמצא במלחמה רק שלושה חודשים. איראן ממשיכה להחזיק ביכולת צבאית מסוימת, אך טראמפ טוען כי היא נמצאת במצב חסר תקדים של חולשה.

עוד מאמרים בנושא