פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

למרות המחסור בלוחמים: המלש"בים שמקבלים פטור אוטומטי משירות

07/06/2026-18:03 07/06/2026-18:05 חדשות חמל דיווח

למרות המחסור בלוחמים: המלש"בים שמקבלים פטור אוטומטי משירות
למרות הצהרת הרמטכ"ל על מחסור של למעלה מ-10,000 מתגייסים, למערכת חמ"ל הגיעו ביממה האחרונה תלונות מהורי מלש"בים בטענה שצה"ל מונע מהם להתגייס ומעניק להם פטור באופן אוטומטי. מדובר במאות ואף אלפי חיילים פוטנציאליים שיכולים להצטרף למאמץ המלחמתי ולהקל על העומס המוטל על מצבת כוח האדם בצה"ל. בני נוער משדרות שחוו מקרוב את אירועי המלחמה והוכרו לאחריה כנפגעי פעולות איבה, קיבלו 20% נכות במטרה לאפשר להם שיקום וסיוע מהמדינה. אלא שכעת, עם התקרבותם לגיל גיוס, מתברר כי הסטטוס הרפואי שנועד לסייע להם הופך לחסם: צעירים רבים ניגשים לצו הראשון ונכנסים למסלול פטור מגיוס בעקבות נכותם. "הבת שלי סיימה צו ראשון וקיבלה אוטומטית פרופיל 21. ניסינו לערער ואין עם מי לדבר", מספרת אחת האימהות בתסכול. אם נוספת למלש"בית מהעיר מוסיפה: "אני מרגישה שמדובר במנוף לחץ – כאילו המדינה אומרת לנו שאם נרצה שהילדים יתגייסו ושלא יישאר להם 'כתם', עלינו לוותר על אחוזי הנכות שקיבלו בעקבות המלחמה". לדברי ההורים, מדובר בצעירים מלאי מוטיבציה המעוניינים לשרת כמו בני גילם – דווקא לאחר שחוו את המלחמה מקרוב. בעידן שבו צה"ל מתריע על מחסור חמור בכוח אדם, ההחלטה שלא לגייס צעירים המבקשים לתרום מעוררת תהיות וביקורת חריפה.

עוד מאמרים בנושא