פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

צה״ל: נערכים לכל הפחות למספר ימי לחימה באיראן - וגם לאפשרות של חזרה ללחימה ממושכת. כלל התקיפות באיראן עד כה היו תקיפות י

08/06/2026-11:59 08/06/2026-12:00 חדשות טלגרם קבינט מדיני ביטחוני מ&ד דיווח

צה״ל: נערכים לכל הפחות למספר ימי לחימה באיראן - וגם לאפשרות של חזרה ללחימה ממושכת.
כלל התקיפות באיראן עד כה היו תקיפות י
צה״ל: נערכים לכל הפחות למספר ימי לחימה באיראן - וגם לאפשרות של חזרה ללחימה ממושכת. כלל התקיפות באיראן עד כה היו תקיפות ישראליות בלבד, אך בהגנה האווירית מפני הטילים האיראניים - גם ארה״ב סייעה לישראל ביירוט של חלק מהטילים. בדומה למבצע ״שאגת הארי״ - גם כעת יש נציגים אמריקניים מצבא ארה״ב שיושבים בבור המבצעים בקריה, ונציגים ישראליים במטה חיל האוויר האמריקני בפלורידה. קצין בכיר בצה״ל אומר כי ״מבחינתנו אנחנו בהמשך של מבצע שאגת הארי - ביום ה-42 שלו, אחרי הפוגה בת חודשיים. יש לנו הזדמנות למנף את ההישגים״. ביחס לניסיון האיראני ליצור משוואות מול ישראל על תקיפות בביירות, אומרים בצה״ל כי ״אין לנו משוואות. האיראנים מנסים להגביל אותנו למשוואות - אבל לא ניתן להם לייצר מציאות חדשה במזרח התיכון״. בצה״ל גם מבהירים כי כשיהיו הזדמנויות לתקיפה בדאחייה בביירות - ההזדמנויות ימומשו; בתקיפה אתמול בדאחייה, שפתחה את סבב ההסלמה הזה נגד איראן - חוסלו 2 מחבלי חזבאללה בדרג פיקוד בינוני. מדובר במפקדה שעסקה בתחום רחפני הנפץ. בצה״ל טוענים כי נערכו אתמול, לאחר התקיפה בדאחייה, לאפשרות של תקיפה איראנית: ״הערכנו שאיראן תפעל, אך לא היינו בטוחים לגבי התזמון של הפעולה״. לפי צה״ל, בסך הכל משעות הערב אתמול שוגרו 22-24 טילים בליסטיים מאיראן, ו-2 טילים מתימן (אחד יורט ואחד נפל בדרכו לישראל). צה״ל תקף באיראן בשני גלים עד כה.

עוד מאמרים בנושא