בכיר איראני: "טהרן מסכימה לא לייצר ולרכוש נשק גרעיני"
14/06/2026-13:07 14/06/2026-13:15 חדשות איי 24 ניוז דיווח
בכיר איראני: "טהרן מסכימה לא לייצר ולרכוש נשק גרעיני"
סיכום מאמרדובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, הודיע כי טהרן מסכימה לוותר על פיתוח ורכישה של נשק גרעיני. הכרזתו באה לאחר שיחות שנערכו בין בכירים איראנים לבין פקידים בכירים מאיחוד האמירויות הערביות. כנעני ציין כי ההסכמה האיראנית נובעת מהבנה כי פיתוח נשק גרעיני אינו מועיל ליציבות האזורית. ההצהרה מדגישה את מחויבותה של איראן להסכם הגרעין משנת 2015, ומדגישה כי המדינה לא תפעל בניגוד להוראות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בנוסף, הדובר הדגיש כי איראן תמשיך לפעול למען יציבות ושיתוף פעולה באזור. ההצהרה באה בעקבות דו"חות שקבעו כי איראן פעלה להרחבת תוכניתה הגרעינית. בכך, איראן מבקשת להרגיע את החששות בנוגע לפעילות הגרעינית שלה. ההסכמה לוותר על נשק גרעיני היא צעד משמעותי במאמצים לשיפור היחסים בין איראן לשכנותיה. איראן גרעין נשק גרעיני הסכם גרעין יציבות אזורית. (180 מילים)