נחזור לרגע לדברים שכתבתי כאן אתמול בבוקר בנוגע להסכם על 3 הסוגיות המרכזיות☝️:
15/06/2026-07:55 15/06/2026-09:35 חדשות אבו עלי אקספרס דיווח
1. מצר הורמוז אכן ייפתח/נפתח – המשטר האיראני יתחיל לקבל חמצן – הכנסות מנפט של 400-500 מיליון דולר ביום. 2. סוגיית הגרעין נתונה למו”מ במהלך 60 הימים, אך כבר עכשיו אומר טראמפ שתותר העשרת אורניום ברמה נמוכה. 3. סוגיית לבנון – השאלה המרכזית עדיין עומדת פ
סיכום מאמרהסכם חדש עומד על הפרק בנוגע לסוגיות מרכזיות הקשורות למשטר האיראני. לפי הפרסומים, מצר הורמוז צפוי להיפתח, מה שיאפשר למשטר האיראני הכנסות נפט ניכרות של 400-500 מיליון דולר ביום. בנוסף, סוגיית הגרעין האיראני תידון במהלך 60 הימים הקרובים, כאשר כבר עכשיו נודע כי תותר העשרת אורניום ברמה נמוכה. סוגיית לבנון נותרה שאלה מרכזית פתוחה. ההסכם עשוי לסמן שינוי משמעותי במדיניות האזורית והכלכלית של איראן. פרטי ההסכם עדיין לא פורסמו רשמית, אך נראה כי הוא עשוי להשפיע על יחסי החוץ והכלכלה של המדינה. ההתפתחויות הללו עוקבות אחר דיונים אינטנסיביים בין הצדדים המעורבים. המשמעות האסטרטגית והכלכלית של ההסכם צפויה להיות ניכרת. איראן עשויה לחזק את מעמדה הכלכלי והאזורי.