פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

טראמפ: “האוניות מתחילות לנוע עמוסות בנפט, מחוץ למצר הורמוז"

15/06/2026-16:13 15/06/2026-16:15 חדשות חמל דיווח

טראמפ: “האוניות מתחילות לנוע עמוסות בנפט, מחוץ למצר הורמוז"
“האוניות מתחילות לנוע, רבות מהן עמוסות בנפט, מחוץ למצר הורמוז. הן מפליגות לאורך ‘הנתיב הדרומי’, שהוא בטוח לחלוטין, מאובטח ונקי. יש גם נתיבי שיט נוספים"
סיכום מאמר
הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הודיע כי אוניות נפט מתחילות לנוע מחוץ למצר הורמוז, לאחר החרפת המתיחות באזור. טראמפ ציין כי האוניות מפליגות לאורך "הנתיב הדרומי", אותו תיאר כבטוח, מאובטח ונקי. בנוסף, הוא הזכיר כי קיימים נתיבי שיט נוספים. ההודעה באה על רקע החששות הגוברים מהתנגשות בין איראן למעצמות אחרות באזור, בעקבות המתיחות הגוברת סביב תוכנית הגרעין האיראנית. טראמפ הדגיש כי הנתיב החדש מאפשר המשך הובלת הנפט באופן בטוח. מצר הורמוז הוא נתיב שיט אסטרטגי חשוב, דרךו עובר חלק ניכר מהנפט העולמי. ההודעה של טראמפ נועדה להרגיע את החששות בשווקים ולוודא כי הובלת הנפט לא תיפגע. נתיבי השיט החדשים צפויים לתרום ליציבות באזור.

עוד מאמרים בנושא