אחרי עשרות שנים: התוכנית שתעלים את קווי המתח מבני ברק
16/06/2026-12:57 16/06/2026-13:00 חדשות כיכר השבת דיווח
בשנת 2009 הובטח לתושבי בני ברק שקווי המתח העליון המלווים את השכונות המזרחיות יורחקו מבתי המגורים. אגף ההנדסה בעיריית בני ברק הגיע אז לפשרה עם חברת החשמל שאושרה בוועדת הערר המחוזית, ולפיה הקו העילי יוסט למרכז כביש 4 (גהה) כדי לצמצם את חשיפת האוכלוסייה
סיכום מאמרעיריית בני ברק ואגף ההנדסה שלה הגיעו להסכם עם חברת החשמל להורדת קווי המתח העליון מהשכונות המזרחיות בעיר. ההסכם, שאושר בוועדת הערר המחוזית בשנת 2009, קבע כי קו המתח יועתק למרכז כביש 4 (גהה), במטרה לצמצם את החשיפה של האוכלוסייה לשדות אלקטרומגנטיים. הפרויקט, שנדחה במשך שנים, עתיד להתממש לאחרונה. התוכנית כוללת הטמנת קווי מתח עליון תחת האדמה, ובכך להעלים את קווי המתח הגבוה מעל פני השטח. הפרויקט יבוצע בשיתוף פעולה בין עיריית בני ברק לחברת החשמל, ויביא להקלה משמעותית בתנאי המחיה של תושבי השכונות המזרחיות. הפרויקט יתרום גם לשיפור איכות הסביבה והנוף העירוני. ביצוע הפרויקט יארך מספר שנים, אך התושבים ייהנו מפתרון ארוך טווח ומקיף.