סוף לעשרות שנות זיהום: פרויקט לאומי להצלת נחל פרת
16/06/2026-21:55 16/06/2026-21:55 חדשות חמל דיווח
מועצת בני* תוביל את אחד מפרוייקטי התשתיות והסביבה הגדולים ביותר המקודמים כיום באיוש: הטיית כלל שפכי אל בירה למכון טיהור השפכים אוג, כך נודע לוואלה. המהלך, המקודם בשיתוף משרד האנרגיה והתשתיות ורשות המים, נועד לעצור את הזרמת השפכים לנחל פרת (ואדי קלט) ולשקם את אחד מאתרי הטבע החשובים והיפים בישראל. כבר שנים רבות ששפכי אל בירה מוזרמים אל שמורת הטבע נחל פרת (ואדי קלט) וגורמים לזיהום סביבתי חמור שפוגע בשמורת הטבע, בבעלי החיים ובמבקרים הרבים הפוקדים אותה. מידי שנה נסגרים לציבור חלקים מהשמורה לתקופות זמן, בעקבות הזיהום המתמשך.
סיכום מאמרמועצת בני-אל בירה עתידה להוביל פרויקט תשתיות ענק להצלת נחל פרת (ואדי קלט) מזיהום סביבתי חמור. הפרויקט, הנעשה בשיתוף משרד האנרגיה והתשתיות ורשות המים, כולל הטיית שפכי אל בירה למכון טיהור השפכים אוג, במטרה לעצור את הזרמת השפכים לנחל ולשקם את שמורת הטבע. נחל פרת, אתר טבע חשוב ויפה בישראל, סובל מזיהום שפכים במשך שנים רבות, הפוגע בבעלי החיים ובמבקרים הרבים. הזיהום גרם לסגירת חלקים מהשמורה לתקופות ארוכות. הפרויקט הלאומי נועד לשים קץ לזיהום ולשקם את הנחל, ובכך לשפר את איכות הסביבה ואת חוויית הביקור בשמורה. הפרויקט הוא אחד הגדולים מסוגו בארץ ומהווה צעד משמעותי לשיקום הסביבה.