חשש בישראל מההסכם החדש: "איראן יוצאת המרוויחה הגדולה"
18/06/2026-09:01 18/06/2026-09:05 מקומי JDN דיווח
מזכר ההבנות שנחתם בין ארצות הברית לאיראן מעורר דאגה במערכת המדינית והביטחונית בישראל. בעוד בטהרן מברכים על ההסכם ומציגים אותו כניצחון מדיני, בירושלים מביעים חשש מהשלכותיו על מאזן הכוחות באזור. אחד הסעיפים המרכזיים שמעורר ביקורת הוא ההחלטה להקל על ייצ
סיכום מאמרמזכר ההבנות בין ארצות הברית לאיראן מעורר דאגה עמוקה בישראל. המערכת המדינית והביטחונית בירושלים מביעה חשש מהשלכות ההסכם על מאזן הכוחות באזור. איראן, לעומת זאת, מברכת על ההסכם ומציגה אותו כניצחון מדיני. אחד הסעיפים השנויים במחלוקת הוא ההקלה על ייצוא הנפט האיראני, המהווה מכה כלכלית לישראל ולמדינות האזור. מומחים בישראל סבורים כי ההסכם מחזק את מעמדה של איראן באזור ומאפשר לה להמשיך בפעילותה העוינת. החשש בישראל הוא שההסכם יוביל לעלייה בכוחה הצבאי והכלכלי של איראן, וישנה את מאזן הכוחות לטובתה. בכך, ישראל תיאלץ להתמודד עם אתגרים ביטחוניים חדשים ומורכבים. ההסכם עורר דיון נרחב במערכת המדינית והביטחונית בישראל, כאשר קובעי המדיניות בוחנים את השלכותיו האפשריות. איראן צפויה לצאת נשכרת מההסכם, וישראל תיאלץ להתאים את עצמה למציאות החדשה שנוצרה.