פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

משרד החירום של אזרבייג'ן: בית הזיקוק בבאקו עלה באש

18/06/2026-09:13 18/06/2026-09:15 חדשות חמל דיווח

משרד החירום של אזרבייג'ן: בית הזיקוק בבאקו עלה באש
משרד החירום של אזרבייג'ן מסר לפני זמן קצר (חמישי) כי בית הזיקוק לנפט בבאקו עלה באש, והשריפה כובתה. בית הזיקוק הוא מתקן עיבוד הנפט היחיד במדינה, והוא מעבד 6.5 מיליון טון מטרי של נפט בשנה - כ-130,000 חביות ביום.
סיכום מאמר
שריפה פגעה בבית הזיקוק לנפט בבאקו, בירת אזרבייג'ן. לפי משרד החירום במדינה, האש כובתה בהצלחה. בית הזיקוק, הממוקם בבאקו, הוא מתקן עיבוד הנפט היחיד באזרבייג'ן, ומהווה חלק מרכזי בתעשיית הנפט המקומית. הוא מעבד כ-6.5 מיליון טון מטרי של נפט בשנה, שהם כ-130,000 חביות ליום. האירוע אירע לאחרונה, כאשר משרד החירום פרסם את הידיעה ביום חמישי האחרון. כיבוי האש הוא הישג חשוב, אך עדיין לא פורסמו פרטים נוספים על נסיבות השריפה והיקפה. בית הזיקוק ממשיך לפעול, אך האירוע מעורר דאגה בנוגע לבטיחות מתקני הנפט במדינה. פרטים נוספים צפויים להתפרסם בהמשך. האירוע מדגיש את החשיבות של בתי זיקוק לנפט בכלכלה המקומית.

עוד מאמרים בנושא