התחממות יחסים: המסר החריף של שר ההגנה האמריקני לנאט"ו
18/06/2026-16:55 18/06/2026-16:56 מקומי JDN דיווח
שר ההגנה האמריקני, פיט הגסת', הודיע השבוע על תהליך של חצי שנה לבחינה מחדש של נוכחות הכוחות האמריקניים באירופה. הגסת' קרא לשינוי מבני בארגון, אותו כינה "נאט"ו 3.0", שמטרתו להפוך את הברית לצבא עצמאי וחזק המסוגל להרתיע אויבים ללא תלות מוחלטת בוושינגטון.
סיכום מאמרשר ההגנה האמריקני, פיט הגסת', הודיע על תהליך בחינה מחדש של נוכחות הכוחות האמריקניים באירופה, במסגרת מהלך לשינוי מבני בנאט"ו. הגסת' קורא להקים "נאט"ו 3.0", ברית צבאית עצמאית וחזקה המסוגלת להרתיע אויבים ללא תלות מוחלטת בארה"ב. במהלך חצי השנה הקרובה, תבחן מחדש נוכחות הכוחות האמריקניים באירופה ותוצג תוכנית להתאמת הברית הצבאית לאתגרים החדשים. השינוי המבני בנאט"ו נועד לחזק את הברית ולהפוך אותה לגוף צבאי אפקטיבי יותר. המסר החריף של הגסת' לנאט"ו מדגיש את הצורך בשינוי ובחיזוק הברית הצבאית. השינויים הללו צפויים להשפיע על יחסי הכוחות באירופה ועל יכולת הברית להתמודד עם איומים חדשים. התהליך יבחן את נוכחות הכוחות האמריקניים ויתאים את הברית לאתגרים הביטחוניים החדשים.