‘We wanted a reason for people to come back’: Lebanese city marks Ashura after destruction of war
19/06/2026-11:05 19/06/2026-11:30 חדשות The Guardian דיווח
People in Nabatieh mourn the city’s recent dead in
סיכום מאמרהעיר נבטיה בלבנון חגגה לאחרונה את יום עשורא', תאריך חשוב בשנה האסלאמית, לאחר תקופה קשה של הרס ומלחמה. תושבי העיר ניצלו את האירוע כדי לחזור ולבקר בעיר, ולציין את האבל על הנופלים. האירוע, שנמשך שמונה ימים, כלל תהלוכות, תפילות ואירועי אבל, והיה הזדמנות לתושבים לחזור ולחוות את המסורות והמנהגים של העיר. בכך, התגברה הרוח והתקווה בקרב התושבים, והם מצאו דרך להתמודד עם הקשיים והאתגרים שניצבים בפניהם. האירוע גם הדגיש את החשיבות של שמירה על המסורות והתרבות, גם בתקופות קשות. בכך, נבטיה הוכיחה כי גם בתקופות קשות, ניתן לשמור על הזהות והמורשת. האירוע סימל תקווה לעתיד ורצון לחזור לשגרה.