פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

טראמפ מבהיר: "לא יהיו אגרות מעבר במצר הורמוז במהלך תקופת הפסקת האש"

20/06/2026-22:20 20/06/2026-22:30 חדשות איי 24 ניוז דיווח

טראמפ מבהיר: "לא יהיו אגרות מעבר במצר הורמוז במהלך תקופת הפסקת האש"
טראמפ מבהיר: "לא יהיו אגרות מעבר במצר הורמוז במהלך תקופת הפסקת האש"
סיכום מאמר
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי לא תהיינה אגרות מעבר במצר הורמוז במהלך תקופת הפסקת האש. ההצהרה באה לאחר מתיחות בין איראן וארצות הברית בעקבות תקריות במצר הורמוז. טראמפ הדגיש כי הפסקת האש תאפשר מעבר חופשי של ספינות במצר הורמוז ללא הפרעה. מצר הורמוז הוא נתיב שיט קריטי ליצוא נפט מהמפרץ הפרסי, והמתיחות באזור גרמה לדאגה בקרב מדינות רבות. ההודעה של טראמפ נועדה להרגיע את המתיחות ולמנוע הסלמה נוספת באזור. בכך, הוא מדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לשמירה על יציבות באזור. ההצהרה צפויה להשפיע על השווקים הפיננסיים ועל היחסים הבינלאומיים בין המעורבים בסכסוך. טראמפ ממשיך לשמור על עמדתו הנחרצת בנוגע לאיראן ולמדיניותה באזור.

עוד מאמרים בנושא