חשד ראשוני לאבולה בישראל: מטופל שחזר מקונגו פונה בבידוד לרמב"ם
20/06/2026-23:08 20/06/2026-23:11 מקומי JDN דיווח
משרד הבריאות מעדכן כי אדם ששב מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לפני שלושה ימים, אושפז בתנאי בידוד קפדניים לאחר שפיתח חום וכאבי ראש. תוצאות הבדיקות המעבדתיות צפויות להתקבל ביממה הקרובה. במקביל, החלה חקירה אפידמיולוגית מקיפה. מערכת הבריאות בישראל נכנסה לכ
סיכום מאמרחשד ראשוני למקרה אבולה בישראל: אדם שחזר מקונגו אושפז בבידוד במחלקה המיוחדת לרמב"ם בחיפה. משרד הבריאות הישראלי הודיע כי המטופל, ששב מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לפני שלושה ימים, פיתח חום וכאבי ראש, והוא מאושפז בתנאי בידוד. תוצאות הבדיקות המעבדתיות לגילוי נגיף האבולה צפויות להתקבל ביממה הקרובה. במקביל, נערכת חקירה אפידמיולוגית מקיפה כדי לאתר את מקור החשד ולהעריך את הסיכון. מערכת הבריאות בישראל ערוכה לטפל במקרה של הדבקה בנגיף האבולה, והיא פועלת לפי הנחיות ארגון הבריאות העולמי. החקירה והבדיקות נערכות במחלקה מיוחדת בבית החולים רמב"ם, והצוות הרפואי פועל בתנאי זהירות מירביים כדי למנוע התפשטות אפשרית של הנגיף. הציבור מתבקש להישאר ערני ולהתייעץ עם גורמי הבריאות במידת הצורך.