באיראן טוענים: "מצרי הורמוז עדיין סגורים"
21/06/2026-11:29 21/06/2026-11:30 חדשות חמל דיווח
דובר משרד החוץ האיראני אסמאעיל בקאאי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית אירנא: "יתקיימו אחר הצהריים פגישות רב צדדיות בין משלחות איראן וארצות הברית, בנוכחות נציגים מקטר ופקיסטן".
סיכום מאמרמשבר במצרי הורמוז: איראן טוענת כי המצרים עדיין סגורים. דובר משרד החוץ האיראני, אסמאעיל בקאאי, מסר כי פגישות רב-צדדיות תתקיימנה אחר הצהריים בין משלחות איראן וארצות הברית, בנוכחות נציגים מקטר ופקיסטן. הצהרה זו באה לאחר מתיחות בין איראן לארצות הברית בנוגע למעבר ספינות במצרי הורמוז. המתיחות החלה לאחר שורה של תקריות ימיות באזור. איראן הכחישה כי פתחה במתקפה על מכליות נפט, אך האשימה את ארצות הברית בהחרפת המתיחות. הפגישות הצפויות נועדו לדון במצב במצרי הורמוז ולהביא להסדרה. נכון לעכשיו, אין הודעה רשמית על תוצאות הפגישות. המתיחות במצרי הורמוז ממשיכה להיות מוקד לדאגה בינלאומית, בשל חשיבותו של האזור למסחר העולמי. איראן ממשיכה לטעון כי מצרי הורמוז עדיין סגורים, אך טרם אומת הדבר. איראן ארצות הברית מצרי הורמוז.