פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

החלה הפגישה בין ארה"ב לאיראן: "לא יהיו דמי מעבר בהורמוז"

21/06/2026-14:43 21/06/2026-14:45 חדשות חמל דיווח

החלה הפגישה בין ארה"ב לאיראן: "לא יהיו דמי מעבר בהורמוז"
משרד החוץ הקטרי הודיע היום (ראשון) על פתיחת פסגת 'אגם לוצרן' (הנמצא במרכז שוויץ), בהשתתפות נציגי 4 המדינות: ארצות הברית, איראן, פקיסטן וקטר.
סיכום מאמר
הפגישה בין נציגי ארה"ב לאיראן החלה היום (ראשון) בעיר לוצרן שבשווייץ, בהשתתפות נציגי פקיסטן וקטר. הפסגה, המכונה 'אגם לוצרן', מתקיימת במתכונת סגורה ללא נוכחות עיתונאים. לפי הדיווחים, הדיונים עוסקים בנושאים רגישים, לרבות הסכם הגרעין האיראני והמתיחות במפרץ הפרסי. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדוללהיאן, אמר כי "לא יהיו דמי מעבר במצר הורמוז". המצר הוא נתיב שיט חיוני ליצוא הנפט מהמפרץ. הנציגים דנו גם בדרכים להרגעת המתיחות באזור. הפגישה מתקיימת על רקע החששות הגוברים מהסלמה צבאית בין איראן לארה"ב. משרד החוץ הקטרי הודיע על פתיחת הפסגה, אך לא פרסם פרטים נוספים על הדיונים. הפסגה נערכת בניסיון למצוא פתרונות לסכסוך בין הצדדים.

עוד מאמרים בנושא