שר החוץ הפקיסטני: "איראן הסכימה להפחית את האורניום המועשר"
21/06/2026-15:46 21/06/2026-15:50 חדשות עכשיו 14 דיווח
במקביל לפתיחת שיחות המו"מ בין איראן לארה"ב בשווייץ, שר החוץ של פקיסטן טוען כי הושגה הבנה להפחתת רמת העשרת האורניום האיראני מ-60% ל-0.7% • לדבריו, איראן סירבה להעביר את מלאי האורניום לארה"ב אך גילתה גמישות בנוגע לדילולו • האמירה של שר החוץ הפקיסטני מג
סיכום מאמרפקיסטן חושפת פרטים חדשים על השיחות בין איראן לארה"ב. שר החוץ הפקיסטני, בילאוול בהוטו זרדארי, טוען כי איראן הסכימה להפחית את רמת העשרת האורניום מ-60% ל-0.7%, כחלק מהשיחות המתנהלות בשווייץ. לדבריו, איראן גילתה גמישות בנוגע לדילול מלאי האורניום המועשר, אך סירבה להעבירו לארה"ב. ההסכם המוצע עשוי לסמן התקדמות משמעותית בניסיונות להגביל את תוכנית הגרעין האיראנית. שר החוץ הפקיסטני הדגיש כי איראן הביעה נכונות להפחית את רמת העשרת האורניום, צעד שיכול להקל על המתיחות באזור. השיחות בין איראן לארה"ב מתקיימות ברקע החששות הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית ולהשפעתה על היציבות האזורית. פרטי ההסכם עדיין לא אושרו רשמית, אך הדיווחים מצביעים על אפשרות לפתרון דיפלומטי. פקיסטן ממלאת תפקיד משמעותי בגיבוש ההסכם.