פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

הרמטכ"ל בדרום לבנון: "הפסקת האש שברירית"

21/06/2026-16:57 21/06/2026-17:00 חדשות חמל דיווח

הרמטכ"ל בדרום לבנון: "הפסקת האש שברירית"
הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (א׳) הערכת מצב בדרום לבנון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף רפי מילוא, מפקד אוגדה 91, תת-אלוף יובל גז, מפקדי החטיבות המתמרנות ומפקדים נוספים. הרמטכ״ל הביע הערכה רבה ללוחמים ולמפקדים ושיבח את עמידתם האיתנה ואת עשייתם והישגיהם המבצעיים. מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר: ״אנחנו משלמים מחירים כבדים בהגנה על הבית. נפילתו של דב״ש והצוות שלו כואבת ואני מביע מכאן צער עמוק על נפילתם. באתי לכאן כדי להביע בשם צה״ל והעם כולו הערכה עמוקה על כל מה שאתם עושים. אנחנו בתוך המערכה הרב זירתית וממשיכים להילחם נגד ארגון הטרור חיזבאללה. זו פעילות מבצעית חסרת תקדים. המטרה שלנו ברורה ונותרה - הגנה על יישובי הצפון ועל אזרחי ישראל. לשם כך אנחנו פועלים, ולשם כך אנחנו מכווינים את כלל המאמצים שלנו. גם הפעילות במרחבי עלי טהאר והבופור נועדה לשרת את התכלית הזו. אחד הלקחים המרכזיים מה-7 באוקטובר הוא שלא נאפשר יותר מציאות ביטחונית שבה ארגוני טרור רדיקליים מתבסס על גבולותינו. חיזבאללה ספג מכה קשה ועמוקה, ואנחנו מחויבים להיות ערוכים להמשיך בפעולה ולמנוע את שיקומו. חיזבאללה נמצא במצוקה קשה מאוד. רק ביומיים האחרונים סיכלנו שדרת פיקוד משמעותית בדרג הביניים של יחידות באדר ויחידות נוספות. אחד ממרכזי הכובד של פיקוד הצפון כרגע הוא במרחבי עלי טאהר והבופור. מדובר במבצר תת-קרקעי שחיזבאללה בנה במשך עשרים שנה. הפסקת האש שהוכרזה שברירית ואנחנו צריכים להיות ערוכים במוכנות גבוהה לחידוש הפעילות הלחימתית, לסיכול איומים ומעבר מהיר להתקפה אם נידרש לכך. כלל משאבי צה״ל מוקצים לכך. מפקדי 401, אני מצדיע לכם. יש לי הערכה גדולה מאוד אליכם. החטיבה מוכיחה נחישות ואיתנות בלתי רגילה אל מול האבידות שהיא ספגה לאורך המלחמה בחייליה ובשדרת הפיקוד שלה. אתם ממשיכים להוביל מלפנים - בנחישות, בעוצמה וברוח לחימה. אי אפשר לעצור את חטיבה 401. זו הרוח שלכם, זו הרוח של צה״ל״.
סיכום מאמר
הרמטכ"ל אייל זמיר קיים הערכת מצב בדרום לבנון, שם הביע הערכה ללוחמים ולמפקדים על עמידתם האיתנה והישגיהם המבצעיים. זמיר ציין כי צה"ל ממשיך להילחם נגד ארגון הטרור חיזבאללה במערכה הרב-זירתית, כאשר המטרה היא הגנה על יישובי הצפון ואזרחי ישראל. הוא הדגיש כי הפסקת האש שברירית וצה"ל צריך להיות ערוך לחידוש הפעילות הלחימתית. הרמטכ"ל שיבח את חטיבה 401 על נחישותה ואיתנותה, למרות האבידות שספגה. צה"ל ממשיך לפעול נגד חיזבאללה, שהסב לו מכה קשה ועמוקה, במטרה למנוע את שיקומו. הכוחות נערכים למוכנות גבוהה לסיכול איומים ומעבר מהיר להתקפה אם יהיה צורך. כלל משאבי צה"ל מוקצים להגנה על הבית ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל. הפעילות במרחבי עלי טהאר והבופור נועדה לשרת את התכלית הזו.

עוד מאמרים בנושא