פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

נתניהו: "לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני"

21/06/2026-18:11 21/06/2026-18:15 חדשות חמל דיווח

נתניהו: "לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני"
ראש הממשלה בני* נתניהו באזכרה לאחיו, גיבור ישראל, סא״ל יוני נתניהו ז״ל, במלאת 50 שנה לנפילתו: ״בשנה החולפת יצאנו לשני מבצעים כבירים: 'עם *יא' ו'שאגת הארי'. יצאנו למבצעים הללו כדי להרחיק מעלינו סכנת השמדה מיידית ממשטר הרשע באיראן. אלמלא פעלנו, כבר היו בידיו פצצות אטום, והם היו משתמשים בהן. אני מתחייב כאן על קברך, יוני, ואני מתחייב בפניכם, אזרחי ישראל: מדינת ישראל לא תהיה אפיזודה חולפת בתולדות עמנו. אנחנו עומדים איתן על האינטרסים החיוניים שלנו. השגנו הישגים כבירים ולא נוותר עליהם. נישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון היקרים לנו ועל אזרחי המדינה כולה. כראש ממשלת ישראל, אני עומד על כך בתוקף, ושום דבר לא ישנה זאת. וביחס לאיראן: יהיו אשר יהיו ההתפתחויות המדיניות, לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה. למטרה הקדושה הזו, הקדשתי את חיי מאז נפילתך, יוני״.
סיכום מאמר
ראש הממשלה בני נתניהו התחייב באזכרה ליוני נתניהו, כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. נתניהו הדגיש כי בשנה האחרונה בוצעו שני מבצעים גדולים, "עם יא" ו"שאגת הארי", במטרה למנוע מאיראן להשיג פצצות אטום. הוא ציין כי ישראל עומדת איתן על האינטרסים החיוניים שלה ולא תוותר על הישגיה. נתניהו הדגיש כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון כדי להגן על תושבי הצפון ואזרחי המדינה. הוא חזר והדגיש כי כל עוד הוא מכהן כראש ממשלה, איראן לא תצליח להתחמש בנשק גרעיני. נתניהו הקדיש את נאומו לזכרו של אחיו, יוני, וציין כי מאז נפילתו הוא מוקדש למטרה זו. בכך, נתניהו שלח מסר ברור לגבי עמדתה של ישראל בנוגע לאיום הגרעיני האיראני.

עוד מאמרים בנושא