שר הביטחון: "אין לישראל כל כוונה לסגת מהבופור – חיוני להגנה על יישובי הגליל ועל כוחות צה"ל"
21/06/2026-22:18 21/06/2026-22:20 חדשות חדשות 0404 דיווח
שר הביטחון: "אין לישראל כל כוונה לסגת מהבופור – חיוני להגנה על יישובי הגליל ועל כוחות צה"ל"
סיכום מאמרשר הביטחון, בני גנץ, הכריז כי ישראל לא מתכוונת לסגת מהבופור, מתחם צבאי אסטרטגי ברמת הגולן. לדבריו, הבופור חיוני להגנה על יישובי הגליל ועל כוחות צה"ל באזור. שר הביטחון הדגיש כי שמירה על הנוכחות הצבאית במקום היא הכרחית לאור האיומים הביטחוניים הנשקפים מהאזור. הבופור, הממוקם על פסגת הר בולט, מהווה נקודה אסטרטגית המשקיפה על סביבתו ומאפשרת מעקב אחר תנועות חשודות. גנץ ציין כי צה"ל ממשיך לפעול לשמירה על ביטחון התושבים והגנת הגבולות. ההחלטה באה לאחר דיונים ביטחוניים רבים בהם הוערכו הסיכונים והיתרונות של נוכחות צבאית במקום. שר הביטחון הדגיש כי ישראל תמשיך לפעול למען ביטחון אזרחיה ושמירה על הריבונות.