GM replaces more than 1,000 workers with 50 robots at flagship Detroit plant: ‘We’re disgusted’
21/06/2026-22:43 21/06/2026-22:45 חדשות New York Post דיווח
"If AI continues to be used as an accessory to that crime, it has to be stopped.''
סיכום מאמרג'נרל מוטורס (GM) החליפה למעלה מ-1,000 עובדים ב-50 רובוטים במפעל הדגל שלה בדטרויט, במסגרת מהלך להפחתת עלויות ולהגדלת היעילות. המהלך עורר ביקורת מצד ארגוני עובדים, שטוענים כי ההחלפה של עובדים אנושיים ברובוטים ובינה מלאכותית (AI) פוגעת בזכויות העובדים וגורמת לאבטלה. לדברי נציג ארגון העובדים, "אנחנו מרגישים בחילה" מהמהלך, והוא קורא לעצור את השימוש ב-AI אם הוא ממשיך לשמש ככלי להחלפת עובדים. השימוש ברובוטים וב-AI הופך לנפוץ יותר ויותר בתעשיית הרכב, ו-GM היא לא היחידה שעושה שימוש בטכנולוגיה זו. המהלך של GM מדגיש את המתח בין הצורך ביעילות ופרודוקטיביות לבין הזכויות והצרכים של העובדים. השינויים הללו צפויים להשפיע על אלפי עובדים בענף הרכב.