AT&T, T-Mobile and Verizon already lost the satellite war and don't know it yet
22/06/2026-04:02 22/06/2026-04:06 מחשבים וטכנולוגיה PhoneArena דיווח
While they fought over towers, SpaceX bought the airwaves that decide it all.
סיכום מאמרענקיות הטלקום האמריקאיות AT&T, T-Mobile ו-Verizon עשויות להימצא בהלם כאשר יבינו כי כבר הפסידו במלחמה על שוק התקשורת הלוויינית. בזמן שהן נלחמו על בניית מגדלי תקשורת ועל נתחי שוק, חברת SpaceX של אילון מאסק רכשה את הנכס האסטרטגי שיכול להכריע את הכף: גלי האוויר. רכישת רישיונות לשימוש בתדרים רדיו-אלקטרומגנטיים מאפשרת לחברה לשדר שירותי תקשורת לוויינית ישירות לסמארטפונים, מבלי להזדקק למגדלי תקשורת או לתשתיות קרקעיות. צעד זה מעמיד את SpaceX בעמדת יתרון אסטרטגית מול ענקיות הטלקום, המאיימת לשנות את כללי המשחק בשוק התקשורת. היתרון הטכנולוגי והאסטרטגי של SpaceX עלול להשאיר את המתחרות הרגילות מאחור.