בתום 19 שעות מו"מ: המתווכות הודיעו על הקמת מנגנון "למניעת חיכוך בלבנון", ללא מדינת ישראל
22/06/2026-07:29 22/06/2026-07:30 חדשות כיכר השבת דיווח
הלילה (בין ראשון לשני) הסתיים הסבב הראשון של השיחות ההיסטוריות בדרג הבכיר בין ארצות הברית לאיראן באתר הנופש בורגנשטוק שבשווייץ. המדינות המתווכות, קטאר ופקיסטן, הודיעו על הקמת "מנגנון למניעת חיכוך בלבנון" - צעד דיפלומטי משמעותי שמעיד על התקדמות בשיחות
סיכום מאמרבתום 19 שעות של משא ומתן אינטנסיבי, הודיעו המדינות המתווכות, קטאר ופקיסטן, על הקמת "מנגנון למניעת חיכוך בלבנון". ההודעה באה לאחר סיום הסבב הראשון של השיחות בדרג הבכיר בין ארצות הברית לאיראן באתר הנופש בורגנשטוק שבשווייץ. הצעד הדיפלומטי המשמעותי מעיד על התקדמות בשיחות בין הצדדים. המנגנון החדש נועד למנוע חיכוכים בלבנון, מדינה הנמצאת במוקד המתיחות האזורית. השיחות בין ארצות הברית לאיראן נערכו ברמה בכירה והתקיימו במשך 19 שעות. הישג זה מדגיש את המאמצים הדיפלומטיים ליציבות באזור. הקמת המנגנון היא תוצאה ישירה של המשא ומתן בין הצדדים. בכך, ננקט צעד חשוב לקראת הורדת המתיחות בלבנון. ההתפתחות הזו עשויה להשפיע לטובה על היציבות האזורית.