משרד האוצר האמריקאי: הונפק רישיון המאפשר מכירת נפט איראני שכבר נמצא על גבי מכליות
22/06/2026-16:59 22/06/2026-17:01 מקומי JDN דיווח
הפוסט jdn.co.il
הופיע לראשונה ב- jdn.co.il
.
הופיע לראשונה ב- jdn.co.il
.
סיכום מאמרמשרד האוצר האמריקאי הודיע על הוצאת רישיון המאפשר מכירת נפט איראני שכבר נמצא על גבי מכליות. הרישיון החדש מאפשר למכוליות להיפטר מהמטען האיראני ללא חשש מסנקציות אמריקאיות. צעד זה מגיע לאחר שהמכליות נתקעו בים במשך חודשים בשל חשש מהטלת סנקציות על הרוכשים. הנפט האיראני, שנשלח בעיקר לסין, היה נתון במעין "קיפאון" בשל אי הוודאות סביב המכירה. משרד האוצר הדגיש כי הרישיון החדש אינו מהווה הקלה בסנקציות על איראן, אלא פתרון נקודתי למקרה הספציפי. ההחלטה באה לאחר לחץ מצד חברות הספנות והביטוח, שנאלצו להתמודד עם הסיכונים הכרוכים בנשיאת מטען איראני.