פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

נתניהו: "מעריך את האמריקאים, אבל צריך להשתחרר מהתלות בהם"

23/06/2026-11:58 23/06/2026-12:00 חדשות חמל דיווח

נתניהו: "מעריך את האמריקאים, אבל צריך להשתחרר מהתלות בהם"
ראש הממשלה בני* נתניהו נפגש ביום חמישי שעבר עם קורס קצינים קרביים במילואים בקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, ושוחח עמם על האתגרים השונים בשלל הזירות. ראש הממשלה נתניהו: ״עכשיו אנחנו עומדים מול איראן וגרורותיה. אנחנו הכנו בהם. זה עוד לא נגמר, אבל זה תלוי בעוצמה שלנו. איפה שנהיה עוד 30 שנה - זה תלוי בעוצמה שלנו. ולכן מה שאנחנו עושים כרגע זה בונים עוצמה יתרה. אני רוצה עצמאות חימושית. אני מאוד מעריך את התמיכה שקיבלנו, ואני הבאתי גם במהלך השנים, מידידינו האמריקאים. היום אני אומר: אנחנו צריכים מערך חימוש עצמאי שלנו. אנחנו מייצרים את החימוש של עצמנו. להשתחרר מהתלות, לבנות עוד ועוד כוח, להכניס עוד ועוד טכנולוגיה, לאמן עוד ועוד דורות של מפקדים כמוכם - כי זה מה שיקבע בסוף איפה אנחנו נהיה. בעזרת השם ובעזרתכם אנחנו נהיה במקום טוב״.
סיכום מאמר
ראש הממשלה בני נתניהו הדגיש את חשיבות העצמאות החימושית של ישראל בפגישה עם קורס קצינים קרביים במילואים. נתניהו הביע הערכה לתמיכה האמריקאית, אך ציין כי יש להשתחרר מהתלות בהם ולבנות מערך חימוש עצמאי. לדבריו, העוצמה של ישראל היא שתקבע את עתידה, והדבר תלוי ביכולתה לייצר חימוש עצמאי ולבנות כוח צבאי חזק. נתניהו הדגיש את החשיבות של הכנסת טכנולוגיה מתקדמת, אימון דורות של מפקדים והשקעה בעוצמה יתרה. בכך, הוא שם דגש על הצורך ביכולת הגנה עצמאית ועל החשיבות של בניית כוח צבאי חזק כדי להבטיח את עתיד המדינה. נתניהו סיכם כי ישראל תהיה במקום טוב הודות לעוצמתה ולמאמציה.

עוד מאמרים בנושא