הוסר החשש: משרד הבריאות שלל הדבקה באבולה אצל שני ישראלים ששבו מקונגו
23/06/2026-14:10 23/06/2026-14:15 חדשות חדשות 0404 דיווח
משרד הבריאות עדכן כי נשלל החשד להידבקות בנגיף האבולה אצל שני ישראלים ששבו לאחרונה מקונגו ועוררו חשש בעקבות תסמינים מהם סבלו. השניים נבדקו בהתאם לנהלים המחמירים הנהוגים במקרים מסוג זה, ותוצאות הבדיקות שהתקבלו שללו את האפשרות כי נדבקו בנגיף. במשרד הברי
סיכום מאמרמשרד הבריאות הודיע על שלילת החשד להידבקות בנגיף האבולה אצל שני ישראלים ששבו מקונגו לאחרונה. השניים עוררו דאגה בשל תסמינים שהופיעו אצלם, אך לאחר ביצוע בדיקות בהתאם לנהלים המחמירים, התברר כי אינם נושאים את הנגיף. תוצאות הבדיקות שהתקבלו היו שליליות, והחשש להידבקות באבולה הוסר. המקרה מדגיש את החשיבות של נהלי הבדיקה והמעקב אחר נוסעים השבים מאזורים בהם פעילותו של הנגיף. משרד הבריאות פועל לפי הנהלים הבינלאומיים למניעת התפשטות המחלה, ומבצע בדיקות יסודיות לאיתור מוקדם של מקרים חשודים. בכך, מובטחת בריאות הציבור והמנעות מהתפרצות אפשרית. הבדיקות והמעקב הנרחבים מדגימים את המחויבות לבריאות ולבטיחות.