משרד הבריאות מעדכן: תוצאות שליליות לחשד לאבולה אצל שני החוזרים מקונגו
23/06/2026-14:28 23/06/2026-14:30 מקומי JDN דיווח
החשש מפני חדירת נגיף האבולה לישראל הוסר לאחר שמשרד הבריאות פרסם את תוצאות הבדיקות שנערכו לשני ישראלים ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. השניים, שאושפזו בבידוד בבתי החולים "שיבא" ו"רמב"ם" עקב הופעת תסמינים, נמצאו נקיים מהנגיף. למרות התוצאות השליליות
סיכום מאמרמשרד הבריאות הודיע כי שני ישראלים ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ונבדקו לאבולה נמצאו נקיים מהנגיף. השניים אושפזו בבידוד בבתי החולים "שיבא" ו"רמב"ם" לאחר שהופיעו אצלם תסמינים, אך תוצאות הבדיקות היו שליליות. החשש מפני חדירת נגיף האבולה לישראל הוסר לאחר פרסום התוצאות. מדובר בשני המקרים הראשונים של חשד לאבולה בישראל הקשורים להתפרצות הנוכחית בקונגו. משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר המצב ולנקוט אמצעי זהירות כדי למנוע התפשטות של המחלה. התוצאות השליליות מביאות להרגעת הציבור ולנשימה של רווחה. משרד הבריאות מדגיש כי הוא ערוך להתמודד עם כל מקרה חשוד. הנחיות הבידוד והבדיקות יימשכו עבור נוסעים המגיעים מאזורים מוכי אבולה. משרד הבריאות קורא לציבור להישמע להנחיות ולדווח על כל תסמין חשוד.