החל סבב השיחות בין ישראל ללבנון בוושינגטון: "הדיונים יתקיימו במסלול מדיני וצבאי במקביל"
23/06/2026-16:36 23/06/2026-16:50 חדשות איי 24 ניוז דיווח
החל סבב השיחות בין ישראל ללבנון בוושינגטון: "הדיונים יתקיימו במסלול מדיני וצבאי במקביל"
סיכום מאמרסבב שיחות היסטורי בין ישראל ללבנון נפתח בוושינגטון, במטרה להגיע להסכם לגבי הגבול הימי בין שתי המדינות. הדיונים יתקיימו בשני מסלולים מקבילים - מדיני וצבאי - על מנת לקדם את המשא ומתן. המשלחת הישראלית, בראשותו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ, תנהל שיחות עם נציגי לבנון בנושאי הגבול הימי והסדרי הביטחון. מטרת השיחות היא להגיע להסכם שיאפשר את תחילת הפקת הגז הטבעי במרחב הימי שבין ישראל ללבנון. המשא ומתן מתקיים בתיווך אמריקאי, והצדדים צפויים לדון בנושאים רגישים ומורכבים. הצלחת השיחות עשויה להביא להסכם היסטורי בין שתי המדינות, ולהשפיע על היציבות האזורית. השיחות צפויות להימשך מספר ימים, והתוצאות צפויות להתפרסם בהמשך. המשא ומתן בין ישראל ללבנון הוא צעד משמעותי לקראת הסדרה באזור.