מדינות במפרץ העבירו מסר לארה"ב: ההסכם עם איראן - רע מאוד | סולימאן מסוודה
23/06/2026-20:23 23/06/2026-20:25 חדשות רשת 13 דיווח
מדינות במפרץ העבירו מסר לארה"ב: ההסכם עם איראן - רע מאוד | סולימאן מסוודה
סיכום מאמרמדינות המפרץ הפרסי, ובראשן ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, הביעו דאגה עמוקה מההסכם הגרעיני שנחתם בין המעצמות ואיראן, ומסרו לארה"ב כי ההסכם "רע מאוד". הדאגה העיקרית היא שההסכם לא מטיל מגבלות מספיקות על תוכנית הגרעין האיראנית ועל פעילותה האזורית. מדינות המפרץ חוששות כי ההסכם יוביל לעלייה בהשפעתה של איראן באזור ויחליש את ביטחונן. הן גם הביעו חשש כי ההסכם לא ימנע מאיראן לפתח נשק גרעיני בעתיד. הנציגים של מדינות המפרץ נפגשו עם גורמים אמריקאים כדי להביע את דאגותיהם ולהדגיש את הצורך בהסכם טוב יותר. הם הדגישו כי יש צורך בהסכם שיבטיח את ביטחון האזור וימנע מאיראן להפוך למעצמה גרעינית. הדיונים נערכו ברמה גבוהה והשתתפו בהם בכירים מממשלות מדינות המפרץ וארה"ב.