פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

מועצת העירייה שקבעה באופן רשמי: "עצים הם בני אדם"

23/06/2026-21:40 23/06/2026-21:45 חדשות כיכר השבת דיווח

מועצת העירייה שקבעה באופן רשמי: "עצים הם בני אדם"
בעיירה הקנדית טרס-וודריי, ממערב למונטריאול, התקבלה החלטה חריגה המעניקה לעצים הכרה רשמית כיצורים חיים בעלי זכויות. מועצת העיר אימצה פה אחד החלטה הקובעת כי לעצים יש זכות לחיים, לצמיחה טבעית, לשלמות ולהתחדשות. ראש העיר, מישל בורדו, אמר כי "עץ הוא כמו בן
סיכום מאמר
מועצת העיר טרס-וודריי הקנדית קבעה באופן רשמי כי "עצים הם בני אדם" והעניקה להם הכרה כיצורים חיים בעלי זכויות. ההחלטה, שאומצה פה אחד על ידי מועצת העיר, מעניקה לעצים זכויות בסיסיות, לרבות הזכות לחיים, לצמיחה טבעית, לשלמות ולהתחדשות. ראש העיר, מישל בורדו, ציין כי העץ נתפס כישות חיה בדומה לבני האדם. ההחלטה החריגה מבטאת שינוי בתפיסת היחס לעצים ולסביבה הטבעית. בכך, הופכת טרס-וודריי לעיירה חלוצה בקנדה, שקובעת תקדים בנושא זכויות עצים והגנת הסביבה. ההחלטה מדגישה את החשיבות של שמירה על העצים והסביבה הטבעית, ומעידה על מגמה מתפתחת של הכרה בזכויות היצורים החיים. ההחלטה התקבלה בהליך דמוקרטי והיא תשמש כמודל לעיירות נוספות.

עוד מאמרים בנושא