Joy Reid bizarrely claims black Americans don’t celebrate July 4th, says Juneteenth is real day of freedom
24/06/2026-06:09 24/06/2026-06:10 חדשות New York Post דיווח
'It is the celebration of slaveholders who freed themselves from having to pay taxes to the crown, for their slave empire,' Reid says.
סיכום מאמרהמגישה האמריקאית Joy Reid עוררה סערה לאחר שטענה כי יום העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי, אינו נחגג על ידי אפרו-אמריקאים. לדעתה, יום זה הוא למעשה חגיגה של בעלי עבדים שהתנתקו מהכתר הבריטי כדי להמשיך ולנהל את האימפריה שלהם מבוססת העבדות. Reid טענה כי יוניטין, שחל ב-19 ביוני, הוא היום האמיתי של החירות עבור אפרו-אמריקאים, כיוון שהוא מציין את התאריך שבו נודע לעבדים בטקסס על שחרורם. דבריה עוררו ביקורת ותגובות חריפות, כאשר רבים ראו בהם ניסיון להמעיט בחשיבותו של יום העצמאות האמריקאי. יוניטין הפך לחג לאומי בארה"ב בשנת 2021, כאשר הנשיא ביידן חתם על חוק שהפך אותו לחג פדרלי. דבריה של Reid משקפים ויכוחים מתמשכים סביב הזהות האמריקאית והמורשת של העבדות בארה"ב.