דובר הועדה לביטחון לאומי: "מצר הורמוז יישאר איראני לנצח"
24/06/2026-16:17 24/06/2026-16:20 חדשות חמל דיווח
איבראהים רזאאי דובר הועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני כתב ברשת X: “אנחנו רוחשים כבוד לידידינו באזור, ואנו גם יודעים שהם חוששים מארצות הברית, אך הרפובליקה האסלאמית של איראן היא מדינה עצמאית ואינה מושפעת מאחרים. מצר הורמוז יישאר איראני לנצח. לא כבשנו את המצר הזה באמצעות משא ומתן כדי שנמסור אותו כעת באמצעות משא ומתן. זה הכול.”
סיכום מאמרדובר הועדה לביטחון לאומי האיראני, איבראהים רזאאי, הכריז כי "מצר הורמוז יישאר איראני לנצח". רזאאי הדגיש כי איראן היא מדינה עצמאית ואינה מושפעת מגורמים חיצוניים, למרות היחסים הטובים שיש לה עם מדינות האזור. הוא ציין כי איראן לא תוותר על ריבונותה במצר הורמוז, נתיב שיט חיוני ליצוא הנפט מהמפרץ הפרסי. רזאאי הדגיש כי איראן לא כבשה את המצר באמצעות משא ומתן כדי לוותר עליו עכשיו בדרך דומה. הצהרתו באה לאחר שפרסם את הדברים ברשת החברתית X, והיא משקפת את עמדתה הנחושה של איראן בנוגע לריבונותה על מצר הורמוז. איראן ממשיכה להדגיש את עצמאותה ואת מחויבותה להגן על האינטרסים שלה. מצר הורמוז הוא נתיב אסטרטגי בעל חשיבות עליונה לייצוא נפט.