גורם אמריקני ל"רויטרס": ישראל נסוגה מחלק מאזור החיץ בדרום לבנון
25/06/2026-12:04 25/06/2026-12:15 חדשות איי 24 ניוז דיווח
גורם אמריקני ל"רויטרס": ישראל נסוגה מחלק מאזור החיץ בדרום לבנון
סיכום מאמרישראל נסוגה חלקית מאזור החיץ בדרום לבנון, על פי דיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס" שציטט גורם אמריקני. הנסיגה הישראלית מהאזור, שנמצא בשליטת צה"ל מאז שנות ה-80, מעידה על שינוי במדיניות ישראל כלפי לבנון. אזור החיץ בדרום לבנון הוקם על ידי ישראל כדי למנוע חדירת מחבלים לשטחה. הנסיגה החלקית עשויה להשפיע על היחסים בין ישראל לשכנותיה ועל היציבות באזור. פרטים נוספים על הנסיגה ועל הסיבות לה לא פורסמו. הדיווח מגיע על רקע מתיחות בין ישראל ללבנון בשנים האחרונות. הנסיגה הישראלית עשויה להיות צעד ראשון לקראת הסדרים נוספים בין הצדדים. עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות ארוכות הטווח של הנסיגה. ישראל ממשיכה לשמור על ערנות לאיומים באזור.