הראשל"צ במעמד הכתרת הדיינים: "המדינה המשוגעת אוסרת עלי לחתום על התעודות"
25/06/2026-16:45 25/06/2026-16:50 חדשות כיכר השבת דיווח
במעמד רב רושם, רווי התרגשות וכיאה לכבודה של תורה, חולקו אמש תעודות הסמכה ל-60 מורי צדק ורבנים חדשים שעמדו בכור המבחנים, בראשות הראשן לציון הגאון רבי דוד יוסף, והגאון רבי גדעון בן משה, לצד שורה של דיינים ורבנים בולטים. לצד השמחה הגדולה על הסמכת הרבנים
סיכום מאמרהרב הראשי לישראל, הרב דוד יוסף, תקף את מדינת ישראל בטקס חלוקת תעודות הסמכה לרבנים ודיינים חדשים. הרב יוסף, המכהן גם כראשון לציון, אמר כי "המדינה המשוגעת" אוסרת עליו לחתום על התעודות, תוך שהוא מביע את תסכולו מהמגבלות שהוטלו עליו. בטקס, שנערך בנוכחות שורה של דיינים ורבנים בולטים, חולקו תעודות הסמכה ל-60 רבנים ומורי צדק חדשים. הרב יוסף הדגיש את חשיבותה של הסמכת הרבנים והדיינים, תוך שהוא מתייחס לחשיבותה של ההלכה והתורה בחברה הישראלית. דבריו של הרב יוסף משקפים את המתח בין הממסד הרבני למדינת ישראל, ומדגישים את האתגרים העומדים בפני הרבנות הראשית. בטקס שררה אווירה של שמחה והתרגשות, והוא נחשב לאירוע משמעותי עבור הרבנים והדיינים החדשים.