מתוך הודעת הסיכום שפורסמה הערב בעקבות המפגש של שר החוץ האמריקאי מרקו רוביו עם שרי החוץ של מדינות המפרץ – שימו לב לסעיפים 6 ו – 7 (בעיניי זה מדהים) :
25/06/2026-19:15 25/06/2026-20:45 חדשות אבו עלי אקספרס דיווח
1. מברכים על מזכר ההבנות בין איראן לארה”ב ומדגישים כי יש להבטיח שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. 2. שלום וביטחון באזור מחייבים התמודדות עם הטילים הבליסטיים והכטב”מים של איראן ועם התמיכה שאיראן מספקת לשלוחיה. 3. שיט חופשי ללא מגבלות בהורמוז הוא תנאי לביטחון
סיכום מאמרשר החוץ האמריקאי, מרקו רוביו, נפגש הערב עם שרי החוץ של מדינות המתרץ ופרסם הודעת סיכום. ההודעה מדגישה את החשיבות של הבטחת אי-הפצת נשק גרעיני לאיראן בעקבות מזכר ההבנות בין איראן לארה"ב. סעיפים 6 ו-7 בהודעה מדגישים את הצורך להתמודד עם האיום שמציבים הטילים הבליסטיים והכטב"מים של איראן, כמו גם התמיכה שהיא מעניקה לגורמים קיצוניים באזור. שרי החוץ הדגישו כי שיט חופשי ללא מגבלות במצר הורמוז הוא תנאי לביטחון האזור. ההודעה משקפת את הדאגה המשותפת של מדינות המפרץ וארה"ב מהתנהלותה של איראן ומהאיומים שהיא מציבה. המפגש וההודעה מדגישים את החשיבות של שיתוף פעולה אזורי בנושאי ביטחון. הודעת הסיכום מהווה מסר ברור לאיראן כי עליה לפעול בהתאם לדרישות הקהילה הבינלאומית. הבטחת השיט החופשי והביטחון האזורי נותרו יעדים מרכזיים.